på avdelningen...

En ung stark man slog huvudet i fönstret.

också.förkärlek till att dra av sig byxorna.

vi får leva med skiten.

han skriker som en grobian:

demonerrna skall ha oskyldiga!


l.r talar högt och är arg över att hon tvångsintagits.

l
. lyfter upp sin tröja och tar på sitt bröst och säger:

här finns det mat för dig henrik.


jag lånar ut min mobiltelefon till c. och han ringer till amerika.

150 spänn ryker.


V stoppar en skiva påläggs-skinka i sitt te.


c vill ha tjejer. han säger:Get me the bitches!


c och jag går ut på en fredagkväll. vi åker spårvagn 6 från sahlgrenska till korsvägen.

där pratar han med några tjejer, sedan hoppar vi in i en taxi, och sedan är vi på mormonernas högkvarter i staden.

vi pratar lite om min vegasvistelsen, och jag säger att jag tror att det var Guds ande som drev mig till usa för att spela.

sedan går vi ut på vasagatan igen och jag känner att jag fått kraft av vårt möte, och jag kan prata med människor på gatan, bland annat om arkitektur.

Killen var i stan från någonstans utomlands för att designa en teater, och jag frågade om han hade varit i las vegas och det hade han.

arkitekturen är ju väldigt fräsch och modern där eftersom staden är så ny.

Las vegas har växt med 5000 pers i månaden sedan jag var där 1998 och alla nyinflyttade verkar få jobb.

det som gör en byggnad vacker om kvällen då de flesta spelar är ju ljusbeläggningen. en byggnad kan vara grå och tråkig i dagsljus, men med hjälp av rätt ljus kan den bli vacker.

detta har man verkligen tagit fasta på och man har neonljus för en kostnad av en miljon dollar per dygn.


c har en lista ovanför sängen. det står

Las reglas del hospital

1.No se puede tener sexo con los otros patientes.(troligtvis:du får inte tala om sex med andra patienter...)

2. no hay que desnudarse. (du får inte klä av dig)

och två andra punkter.


B. är en tjej som har x-vak.

det betyder att hon har en övervakare med sig var hon än gör:sover, äter osv.

nu tittar hon på emil i lönnerberga på video och övervakaren får snällt följa med.



"nu försöker han bita av sig pungen, det gåt inte det här..."


träffade tidigare på en kvinna som var uppe flera timmar på nätterna för att hon inte kunde sova, och inte har kunnat på flera år.

sådana här problem med medicinen måste vägas in mer när doktorn gör sina beslut.


C. har sovit ett par timmar och väcks av personalen: "du sover ju med mat i munnen!"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0